איך למחזר פלסטיק ב-2022?
שתף
04 ינואר 2022

פעולות מחזור הפכו לחלק חשוב מאוד מהתודעה הציבורית לפני שנים והיום ידועים כל היתרונות של מחזורים שונים, כמו מחזור פסולת על סוגיה השונים. החומרים שאנחנו ממחזרים נשארים במחזור הפעילות המסחרית והצרכנית אולם נגרעים מסך האשפה שעלינו לסלק ולהטמין. ובכך הם מועילים לכולם. מלבד פסולת שנחסכת מכדור הארץ ומהאנשים, מוצרים ממוחזרים יכולים גם להיות זולים יותר בגלל מחיר חומר הגלם האפסי כמעט ולכן יועילו למי שאין לו תקציב לקנות מוצרים חדשים.

למה בכלל חשוב למחזר פסולת פלסטיק?

מיחזור פלסטיק הוא אחד מסוגי המיחזור שנתנו עליו את הדעת וניסו לשכלל במשך שנים, משום שפלסטיק ישן הוא תוצר לוואי של תעשיית הנפט, או של תעשיות פולימרים מתקדמים. השורה התחתונה שלהם היא שהם מיוצרים מחומרים שנועדו להיות עמידים ככל האפשר ולהחזיק מעמד כמה שיותר שנים, כאשר זה נכון גם לעמידות שלהם כפסולת תעשייתית ומסחרית. כפלסטיק, החומר הזה אינו מזיק והוא אף חזק ומועיל מאוד גם בתעשייה. אלא שכל שריפה שלו או ניסיון לפרק אותו מפיק ממנו חומרים רעילים אקולוגית גם כגז, גם כמוצק וגם אם יחלחל לאדמה. כך שכל חומרי הפלסטיק שבהם עושים שימוש פשוט לא יכולים להתפרק מבלי לגרום לנזק סביבתי נוסף. משום כך, יש למצוא דרכים יעילות מאוד על מנת למחזר אותו ולעשות בו שימוש תעשייתי נכון כדי לנצל נכון את התכונות שלו.

איך מתבצע איסוף הפלסטיק?

איסוף פלסטיק נעשה בצורה מסודרת על ידי שירותי מחזור שמתמחים בכך ויודעים לאסוף אותו מהמקומות שבהם הוא נמצא בכמויות גדולות, בעיקר במפעלים ובעסקים שונים שמשתמשים בו בכמויות גדולות. לאחר מכן ממיינים את סוגי הפלסטיק השונים לפי סוג החומר וגם השימושים השונים שלהם, מקבלים את האישורים הנדרשים לכך ומשתמשים במתקנים שעומדים בתקינה הכי מחמירה של איכות הסביבה, על מנת לא ליצור תוצרי לוואי רעילים ומזיקים לסביבה, שייספגו באדמה ובמים או יתנדפו באוויר. בימינו נהוג לפעול לפי תקינה אירופית כי היא נחשבת למחמירה ביותר. הפלסטיק נגרס לשבבים ומותך מחדש על מנת ליצור מוצרים חדשים בצורה בטוחה ומבלי ליצור גזים רעילים, לפי סוג הפלסטיק והתקנות שמתירות זאת.

איזה סוגים של פלסטיק נהוג למחזר?

מלבד פלסטיק שאנחנו מכירים בשימוש ביתי, יש פלסטיק רב שנעשה בו שימוש במפעלים כמו ארגזים, יריעות ושקיות שונות, חלקי חילוף וחלקי מכונות ומתקנים, אריזות שונות, בקבוקים ומכלים, קופסאות ותיבות, שאריות ייצור ומלאי, לוחות וכבלים, סלילים ועוד. עם זאת, חשוב לדעת שרק סוגי פלסטיק מסוימים ניתנים למחזור בגלל שיטות הייצור שלהם, בעיקר כגריסה והתכתה מחדשה למוצרים חדשים. מדובר במחזור שמשתמש בפלסטיק שמיוצר בשיטות תרמופלסטיות על מנת ליצור מוצר חדש ולא במיחזור פלסטיק לשימוש מחודש בו באותו פורמט של מוצר שבו שימש קודם. בכל מקרה, לאחר מחזור הפלסטיק יכול לשמש לתעשיות מסוימות בלבד.

חייגו עכשיו צור קשר