מה עושים עם פסולת בניין לאחר פינוי?
שתף
22 יוני 2021

בונים פרויקט חדש? לא יודעים לאן לפנות את הפסולת? הגעתם למקום הנכון, קבלו את כל מה שחשוב לדעת על פינוי ומחזור פסולת לאחר בנייה.

פסולת בניין – מה זה בכלל?

פסולת בניית היא למעשה פסולת הכוללת את כל החומרים והשאריות שנותרו בשטח כתוצאה מהבניה או השיפוץ. בין השאר מדובר בפסולת כבדה במיוחד שכוללת שאריות חלקי בטון, חלקי הריסות מהמבנה שבו בוצעה העבודה וכמובן שאריות של אדמה שנותרה בשטח לאחר עבודת חפירה כזו או אחרת. ברוב המקרים, הפסולת הזו נוצרת כשבונים בניין חדש מאפס, אך כמובן שבמידה ועושים שיפוץ כללי של הבית או פרויקט של תמ"א, עלולה להיווצר פסולת כבדה כזו שמצריכה פינוי.

למה צריך לפנות פסול בניין?

את הפסולת שנותרה בשטח חשוב מאד לפנות מכיוון שמדובר בפסול שיכולה לגרום לנזקים בריאותיים למי שיבוא איתה במגע. בין השאר, היא יכולה לגרום לקשיי נשימה בקרב ילדים או מבוגרים, במיוחד כאלה המוגדרים כחולי אסטמה. בנוסף, הפסולת הכבדה הזו יכולה לסכן את העוברים והשבים ופשוט לפצוע אותם. לכן, עוד בטרם ביצוע העבודה, אנחנו ממליצים לכם לוודא מראש שקבלן הבנייה או השיפוצים אכן אחראי מבחינתו לפנות את הפסול הזו. במידה ואתם מזהים שקבלן הבנייה שלכם מתחמק מהנושא ולא נותן את הדעת על נושא פינוי הפסולת, פשוט אל תתנו לו לבצע עבורכם את הפרויקט והמשיכו בחיפושים אחר קבלן חדש.

איך מפנים את פסולת הבניה?

במידה ולא מדובר בפסולת כבדה וגדולה במיוחד, קבלן הבנייה או השיפוצים יוכל לפנות אותה בעצמו לפחי אשפה גדולים המיועדים להכיל פסולת כזו. אולם, במידה ומדובר בפסולת כבדה וגדולה במיוחד, קבלן הבנייה יצטרך לשכור שירות של חברה מקצועית שזה בדיוק התפקיד שלה, מיחזור שפכים ופינוי פסולת. את הפסולת הזו יש לפנות אך ורק לאתר מורשה לפינוי פסולת כזו ואסור להשליך אותה כך סתם לרחוב. במידה ותעשו כך, אתם צפויים לקנסות כבדים בחוק. לכן, טרם ביצוע העבודה שאתם צריכים לוודא שקבלן הבנייה שלכם אכן מתכוון לפנות את הפסולת הזו לאתר מורשה.

מה עושים עם פסולת הבניין לאחר הפינוי?

את הפסולת מפנים לאתר מיוחד שכל עיסוקו הוא פינוי שפכים ומחזור פסולת על מנת למנוע זיהום אוויר ולמזער את הפגיעה באיכות הסביבה. אם תחשבו על התמונה בכללותה, הפסולת שאתם זורקים ועוברת מחזור משמשת קבלני בנייה אחרים לפרויקטים חדשים. מכיוון שפסולת הבניין נחשבת לפסולת רעילה ומזהמת ביותר, קיימת חשיבות מכרעת לתהליך המחזור ועל כל קבלן בנייה לפעול על מנת שזה אכן יקרה.

זה נכון, תהליך פינוי שפכים ומחזור פסולת הוא תהליך חשוב במיוחד בכל הקשור לפסולת בניין, אך אחד האתגרים הכי קשים כיום זה למצוא אתרים העוסקים במחזור כזה שאליהם ניתן לפנות את הפסולת. כיום, הנושא מטופל באמצעות הרשויות המקומיות שהרימו את הכפפה בנושא והן פועלות כל העת על מנת להקים מרכזים ייעודיים לפינוי ומחזור פסולת.

 

חייגו עכשיו צור קשר